Pagina's

zaterdag 6 maart 2010

Figuurtjes naaien en wat meer info over mijzelf

Wellicht is het jullie opgevallen, dat de naam "Hubbie" veranderd is in "Koos". Dit op verzoek van mijn bijna jarige mannetje (morgen hoopt hij 33 te worden), die "Hubbie" nogal stom vond klinken. En niet begreep, dat het slechts een afkorting van Husband was. Bij deze is het veranderd de bijnaam die ik hem thuis ook geef, net als wij onze dochter thuis ook echt "Ditte" noemen. Deze naam heeft ze zelf bedacht toen ze 1 jaar oud was. Inmiddels noemt ze zichzelf wel bij haar echte naam, maar luistert ze toch nog naar "Ditte".

Helaas zit het me momenteel niet mee: mijn scootmobiel is zo goed als stuurloos geraakt, wat erg lastig is als je er afhankelijk van bent voor je dagelijkse dingen. De monteur is geweest, maar heeft niet meer gedaan, dan de banden oppompen. Na een paar boze telefoontjes komen ze het ding aanstaande maandag ophalen ter reparatie. Vervolgens krijg ik tijdelijk een vervangende scoot.
Daarnaast begaf eerst mijn laptopscherm het afgelopen week, en vanmorgen die van Koos. Hij heeft de mijne met veel moeite opgelapt (het toetsenbord heb ik nog, met de monitor van mijn oude computer erop, en een lang snoer eraan voor het internet), de zijne is goed voor de prullenbak. We hebben een nieuwe vaste computer gekocht en gaan op het gemakje kijken voor een nieuwe laptop. Ook heb ik nog steeds veel pijn in mijn hele lichaam. Veel creativiteit zit er dus even niet in, maar jullie weten weer iets meer over ons gezin ;)

Gelukkig is het wel gelukt samen met Ditte een bosvruchten kwarktaart te maken voor Koos' verjaardag.
Ook heb ik eerder deze week deze figuurtjes (te vinden in het boek "Tilda Winterwonderland") gemaakt. Het is erg simpel om te doen: Teken (of print) een figuurtje op papier. Teken het na op de verkeerde kant van de stof. Leg de stof met de goede kanten op elkaar en naai het bijna geheel dicht. Keer de stof om en vul deze op met fiberfill. Naai daarna dicht. Als je een lintje aan je figuurtje wilt, let er dan op, dat je het lint met de lus naar binnen toe legt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/