Pagina's

zaterdag 17 april 2010

Alleen ik overleefde - Carmina Salcido














Onlangs las ik in de Vriendin het verhaal van Carmina Salcido. Onder de indruk van haar verhaal reserveerde ik het boek bij de bieb. Het boek begint met een stukje geschiedenisles over de leefomgeving van Carmina. Het was naar mijn idee wat taaie kost, net als bepaalde andere passages in het boek. Toch is haar verhaal erg indrukwekkend, omdat het allemaal waargebeurd is. Niet alleen de slachtpartij van haar vader, ook haar verdere kindertijd verliep erg heftig. Ongelofelijk hoeveel 1 persoon in haar leven mee heeft moeten maken...

Informatie:

Titel: Alleen ik overleefde
Auteur: Carmina Salcido
Jaartal: 2009
Aantal pagina's: 320
ISBN: 9089900772

Verhaal:

Sonoma County, Californië. Op 14 april 1989 slaat Ramon Salcido door. Als een wildeman schiet hij om zich heen: zijn vrouw Angela overleeft het niet, evenmin als haar twee jongere zussen, zijn schoonmoeder en de man die hij ervan verdenkt een affaire met zijn vrouw te hebben. Daarna snijdt hij zijn drie dochtertjes de keel door: Sophia van vier, Carmina van drie en Teresa van bijna twee. Hij laat de kinderen voor dood achter op de plaatselijke vuilnisbelt. Dertig uur later worden hun lichamen gevonden. Als door een wonder is de kleine Carmina nog in leven. 'Mijn papa heeft me gesneden,' weet ze uit te brengen.

Nu, twintig jaar later, is Carmina voor het eerst terug in Californië, in de hoop meer te weten te komen over haar tragische verleden. Ook wil ze haar vader, die al jaren in de dodencel zit te wachten op de voltrekking van zijn vonnis, in de ogen kijken om haar herinneringen een plaats te geven en dat hoofdstuk van haar jeugd af te sluiten.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb daar ook een stuk van gelezen in een tijdschrift. Klinkt allemaal wel erg heftig. Afschuwelijk dat zo'n kind als enigste van de familie overblijft...

    Een fijne maandag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb heel het verhaal van mijn tante gehoord en ik schrok echt heel erg toen ik het hoorde ik heb zelf ook niet de betse vader maar deze gaat echt niet dat iemand zo iets kan doen

    groetjes rachel

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/