Pagina's

donderdag 22 april 2010

Vulkaanuitbarsting IJsland

Onze zogende mama-hond moet regelmatig 's nachts even eruit voor een plasje. Zo ook vanmorgen om een uur of 5. Toen ik haar naar buiten liet, zag ik een wolk vol rode gloed. Helaas had ik mijn fototoestel niet bij de hand (en geen zin om het te pakken, want ik was net iets te duf).

Maar wat een waan-zin-nig natuurspektakel, die vulkaanuitbarsting in IJsland!!! Nu ben ik altijd enorm gefascineerd geweest door vulkanen. Zo ging mijn eindscriptie geschiedenis op de HAVO indertijd over Pompeii en de uitbarsting van de Vesuvius. Ik heb de vulkaan en het bedolven stadje destijds in het echt gezien. In één woord? Wauw!

Hier kun je een aantal zeer indrukwekkende foto's zien van de vulkaanuitbarsting in Eyjafallajoekull. En hier en hier kun je de vulkaan live op de webcam zien. Ongelofelijk toch?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/