Pagina's

maandag 3 mei 2010

Andijviestampot

Ditte geniet van haar hefstvakantie meivakantie, maar het leek vandaag wel najaar. Tijd dus voor een lekkere andijviestampot. Mijn moeder maakte dit lievelingskostje van mij regelmatig. Helaas vinden Koos en Ditte het ab-so-luut niet lekker, maar ik heb besloten het zelf wel terug op mijn menu te zetten. Daarom heb ik mijn moeder gevraagd naar haar recept, en het vervolgens naar mijn eigen wensen aangepast.

Benodigdheden:

* Kruimige aardappelen, iets meer dan een normale portie
* Zout en peper
* Andijvie naar smaak
* Scheutje olijfolie of beetje boter
* 1 Bakje vetspekjes
* Scheutje azijn

Bereidingswijze:

Kook de aardappelen in 20 minuten gaar en giet ze daarna af. Stamp de aardappelen fijn en doe beetje bij beetje de rauwe andijvie erdoor. De andijvie zal nog slinken als je ze door de aardappels mengt.
Voeg vervolgens de spekjes samen met het vet toe. Doe er nog wat boter of olijfolie, een scheutje melk en een scheut azijn bij. Eventueel op smaak brengen met zout en peper.

1 opmerking:

  1. wel dat eet ik nu ook eens graag en ik maak het ongeveer ook zo klaar maar dan zonder azijn zal ik volgende keer eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/