Pagina's

zaterdag 8 mei 2010

Chocoladetaart



Ik voel me nog altijd flink belabberd als gevolg van mijn kaakholte-ontsteking. Heb er dan ook wat lang mee doorgelopen, maar met de antibiotica en neusspray van de huisarts gaat het vast snel weer beter.

Ditte wilde graag een taartje bakken voor moederdag (en om zichzelf te plezieren), dus gingen we gistermiddag aan de slag. Vanwege de pijn wilde ik het simpel houden, dus besloot ik een kruidkoek te bakken. Toen we om ingredienten gingen naar de supermarkt, kwam ik deze chocoladetaart tegen van Dr. Oetker. Er hoefden slechts eieren en boter bij. Normaal gezien maak ik een taart liever helemaal zelf, maar deze keer besloot ik de gok te wagen.

De taart maken was zeer simpel. Ditte gooide alles bij elkaar, mixte de boel en we deden alles in ons nieuwe*  Mickey Mouse cakeblik. Ondanks het ruim ingevette blik, kwam de taart er niet helemaal goed uit. Maar ach, een kniesoor die erop let. Daarna heeft Ditte er een hoop smarties in gestopt. De smaak is wel oke, maar kan niet tegen een échte chocoladetaart op. Daarom de volgende keer een origineel receptje.

* opgeduikeld in de voorraadkast bij mijn moeder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/