Pagina's

donderdag 20 mei 2010

Habitual Simpel Sundress





Zoals beloofd vandaag de Habitual Simple Sundress. Het idee deed ik op bij Meisjesmama, het patroon komt van de blog van Habitual. Stuur haar een mailtje, en je krijgt de werkbeschrijving toegestuurd. Het is wel in het Engels, maar met duidelijke foto's, dus moet zeker lukken! Kom je er desondanks toch niet uit? Vraag gerust om hulp!

Ik heb zelf de maat 4 jaar gebruikt; mijn dochter draagt maat 104/110. De jurk valt bij haar precies op de knie, maar ik heb de opening voor het lint iets korter gemaakt dan het origineel. Voor een maatje 104 zou ik dan ook de maat 4 jaar nemen, en voor 110 maat 5 jaar.
De jurk is erg breed, maar als je het lint van boven flink aantrekt, staat dat erg leuk. Al maak ik de volgende jurk wellicht ietsje smaller. De armsgaten zijn ook erg wijd, dus zouden eventueel iets kleiner mogen.

Ditte heeft de jurk vandaag* aangehad, en vond hem heerlijk zitten. Op straat hebben we de eerste complimentjes over "dat leuke jurkje" reeds in ontvangst genomen. Succes verzekerd, dus!

* Voor onze kennissen: op Hyves staan meer foto's waarop Ditte het jurkje aanheeft (of mail me voor de link)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/