Pagina's

woensdag 23 februari 2011

Pot koekjesmix


Vanmiddag ging ik bij een vriendin en haar kids op bezoek om hun nieuwe huis te bewonderen. Ik nam bovenstaande glazen pot met koekjesmix mee.

Ik maakte een lege pot bruine bonen goed schoon en weekte het etiket los in heet water. Vervolgens vulde ik het met de volgende produkten:

* 150 gram bloem
* 1 theelepel bakpoeder
* 1 theelepel zout
* 80 gram donkerbruine suiker
* 80 gram witte suiker
* 100 gram m&m's
* 100 gram in stukjes gehakte melkchocolade
* 100 gram in stukjes gehakte pure chocolade
* 100 gram rozijnen
* 100 gram ongezouten pinda's

Daarna schroefde ik het deksel er terug op, bond er met een elastiekje een stuk stof omheen, inclusief 3 lintjes. Aan het dunste lint bevestigde ik de bereidingswijze:

* Doe alles uit deze pot in een grote kom
* Voeg 100 gram boter en 1 ei toe
* Kneed samen tot een grote bal deeg
* Maak bolletjes en druk ze een beetje plat
* Verwarm de oven voor op 180 graden
* Leg de koekjes op de bakplaat
* Bak de koekjes in 15-20 minuten af
* Smullen maar!!!

Voor Ditte zette ik ook een kom klaar met alle ingredienten, waar ze zelf het snoepgoed nog aan toe mocht voegen. Uiteraard belandde minstens de helft in haar eigen buikje.


resultaat van de koekjes

Het idee deed ik hier op.

2 opmerkingen:

  1. Ja! Ik kan weer reageren bij jou :-)
    Wat een leuk idee zo'n pot met koekjesmix.

    Een fijne donderdag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh wat leuk !!!
    ik ga dit geven aan de juffen volgend jaar met juffendag !!!!
    en dit jaar aan de juf die weg gaat !!! dank je wel voor deze super tip !!!
    ga snel potjes sparen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/