Pagina's

dinsdag 10 januari 2012

Adventskalender en etui van sappak

adventkalender met chocolaatjes

Nu Ditte weer naar school is, heb ik eens lekker opgeruimd in huis. Deze adventskalender lag al een tijdje klaar om uit elkaar te halen.

adventkalender uit elkaar

Het was Dittes eigen idee het plastic van de chocolaatjes eruit te pulken, zodat we hier volgend jaar weer nieuwe vormpjes mee kunnen maken (ik denk zelf eerder aan gips of zeepjes gieten, omdat ik vermoed dat het plastic gaat smelten van hete chocolade).
De achterkant kon nog worden verknipt tot 6 visitekaartjes.

etui van sappak

Ook had ik al een tijdje een leeg sappak staan waar ik een etui van wilde maken. Ik plakte de rits vast met plakband. Het naaien door het pak ging verrassend makkelijk. Bij de tweede zijde ging het helaas fout. Ik had het goedkope draad van de Aldi gebruikt. Het draad stond te strak en gaf flinke lussen. Vervolgens brak ook nog mijn naald. Het pak was nu aan deze kant nogal lelijk geworden. Dus volgende keer maar een nieuwe poging!
Overigens heb ik het draad ook op stof uitgeprobeerd, en daar ging het eveneens verkeerd (en heb ik vervolgens nog 4 naalden erop stuk gebroken).

3 opmerkingen:

  1. balen dat al die naalden kapot gaan, dus iets klopt er niet met je machine, was wel en gaaf pak om er iets van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aj, jammer van die naalden, ik ben thuis ook altijd de gene die de naalden stuk maakt, oeps. Maar wel een leuk idee om zo'n pak te gebruiken!

    Fijn weekend nog

    liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,
    Ik kwam gewoon door een zoekopdracht op je site te recht. Leuk idee een etui van een pak. Ik heb ooit portefeuilletje gemaakt van sap-pakken. Misschien ga ik het ook proberen.....eerst een pak leeg maken :-)

    dank je voor je inspirerende site
    Bianca
    poehhoekje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/