Pagina's

vrijdag 10 augustus 2012

Gehaakte jurk voor de Mini Baby Born




Het was de bedoeling eindelijk eens een uitgebreid blogbericht te plaatsen over de vakantie en dergelijke. Maar de avond is alweer voorbij, en ik ben nog niet klaar met het uitzoeken van mijn foto's.

Ik wil alvast deze foto's van mijn gehaakte jurkje voor de Mini Baby Born delen. Het jurkje haakte ik uit het hoofd, met de pop ernaast als leidraad. Ik ben begonnen met een ketting van 50 lossen, die ik daarna aan elkaar vastgehaakt heb. Vervolgens heb ik een aantal keren wat steken geminderd en ben ik verder de hoogte in gegaan. Als laatste haakte ik een donkerroze sierrandje aan de onderkant (steeds 3 lossen en dan weer één vaste). Tenslotte reeg ik een roze lint aan de bovenkant en klaar was de jurk.
Het is nog wel de bedoeling er een leuk hoedje of haarband bij te maken. Inmiddels heb ik ook eindelijk de moed gevonden me eens te verdiepen in het haken van stokjes. En wat blijkt? Het is helemaal niet zo moeilijk als ik dacht! Wordt dus vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Wow, chic gedaan!
    Stokjes ga ik binnenkort ook eens proberen leren!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gehaakt! Hier ook 'druk'bezig om een pop aan kleding ed te helpen voor de kleine poppenmama!

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/