Pagina's

zaterdag 25 augustus 2012

Zeemeerminvlecht


Een snelle vlecht met een mooi resultaat: de zeemeerminvlecht.

Trek een middenscheiding en maak daarna twee staartjes aan beide zijden voor op het hoofd. Pak daarna uit beide staartjes twee strengen. Voeg de binnenste twee strengen uit beide zijden samen tot één streng. Je hebt nu dus net als bij een gewone vlecht drie strengen om te vlechten. Ga nu invlechten met het haar uit de twee staartjes. Pak dus steeds een streng bij uit beide staartjes, en laat de rest van het haar hangen. De invlecht ligt dus los op de rest van het haar.

3 opmerkingen:

  1. Wat ziet dit er mooi uit. Helaas ben ik nog niet zo handig met het invlechten van de haren van mijn dochter. Maar ik ga het zeker eens proberen. Wanneer ik het haar laat zien, is ze vast dol enthousiast, dat weet ik zeker, wie wil er nou niet zo'n mooie zeemeerminvlecht.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind 't een beetje lastig omschreven, maar het staat wel erg leuk!

    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/