Pagina's

maandag 12 november 2012

Gehaakte uiltjes



De dochter van mijn vriendin was onlangs jarig. Moeder vertelde, dat ze uiltjes had getrakteerd, want haar meisje is sinds kort helemaal gek van uilen.
Daarom ging ik op zoek naar een patroon van een gehaakt uiltje. Inmiddels ben ik erachter, dat uiltjes een waren hype zijn (gehaakt, van vilt, van stof, gebreid en ga zo maar door). Ik moet zeggen, dat ik inmiddels stiekem een beetje besmet ben. Wat heb ik een hoop leuks voorbij zien komen!

Afgelopen weekend heb ik een uilenmuts gehaakt. Iets te klein voor mijn eigen meiden (ik had verkeerd gelezen, omdat ik intussen Expeditie Robinson terug zat te kijken op de laptop), dus nu nog aan de slag met een wat grotere maat voor de dames. De foto's hiervan zullen binnenkort wel hier verschijnen.

* Het mini-uiltje is van Inge Snuffel. Ik dacht het wel "even" in elkaar te zetten, maar dat viel flink tegen. Ik heb uren zitten priegelen en vond mijn eindresultaat niet mooi. Het is toch niet helemaal mijn ding, dat ieniemienie-gefrutsel. Overigens niets ten nadele van deze blogdame. Ze heeft namelijk nog een aantal hele leuke andere haak- en naaipatroontjes, die ik te zijner tijd zeker wil uitproberen!

* Het grotere uiltje is van Kervei. Het patroon is makkelijk te volgen en te maken. Ik ga er zeker nog meer van maken. Dit witte uiltje gaf ik aan de achterkant nog een lusje, zodat haar nieuwe baasje haar ergens aan kan hangen.

5 opmerkingen:

  1. Schattig! (en dat klompje is ook zoooo leuk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige uiltjes heb je gehaakt! Uiltjes zijn inderdaad helemaal hip hè. Ik heb er vorig jaar één gemaakt van fondant voor op de taart van m'n zus :-)

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/