Pagina's

vrijdag 5 juli 2013

Retro, kringloop, snailmail en zeepswap


Als dit geen retro is!!! Diep moest ik graven op mijn zolder, maar daar was hij dan: mijn oude walkman! 
Ik weet nog goed, dat ik hem kocht. Onwijs blij was ik ermee. En wat een luxe: ik hoefde mijn bandjes niet meer om te draaien, dat kon automatisch! Tevens heeft hij een radiofunctie met wat leuke extra's.
Ik heb heel wat uurtjes muziek op dit dingetje geluisterd tijdens mijn krantenwijk, op de fiets, in de trein, op vakantie, op mijn kamertje.... Puur jeugdsentiment toen ik hem deze week weer in mijn handen had!
Maar eerlijk is eerlijk, een mp3 speler is zoooo veel makkelijker! Waarom ik mijn walkman dan toch opdiepte uit mijn kast? Hierom...



Zoals mijn trouwe blog-lezers inmiddels wel weten, runt mijn schoonvader een kringloopwinkel (sterker nog, inmiddels heeft hij er twee!). Regelmatig neemt hij iets voor ons mee. 
Voor de meiden had hij dit keer een doos vol sprookjesboeken mét cassettebandjes. Of ik ze nog kon afluisteren? Ja, op mijn walkman dus ;)
Daarnaast zijn deze boekjes óók jeugdsentiment voor mij. Mijn ouders hadden de hele serie met bandjes vroeger ook! Leuk dus om ze nog eens terug te zien c.q. luisteren :)
Ditte vind de walkman een interessant ding, maar hopeloos ouderwets ("oeh, wat voel ik me ineens oud!").



Dan nog iets heel anders. Deze week ontving ik deze toffe snail-mail van Diana.


Ik maakte voor haar een stoffen kaart en een notitieboekje. Weten wat ik nog meer stuurde? Kijk dan even op haar blog.


Vandaag ontving ik mijn zeep-swap-pakketje van Matty, georganiseerd door de Nederlandse Swappers.
Het was mijn eerste swap via deze swap-blog. Erg leuk, ik ga zeker vaker meedoen!


Wat een mooi doosje heeft Matty voor mij gemaakt. Plus nog een paar kleine zeepjes en een pakketje om zelf nog mee aan de slag te gaan. Echt superleuk!

Matty, mijn swap voor jou is onderweg. Dus die post ik hier natuurlijk (nog) niet ;)

5 opmerkingen:

  1. Ik ben ingestapt bij de discman haha, maar wel veel cassettebandjes geluisterd en gemaakt op de radio! Eat leuk dat je hem nu weer kunt gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk allemaal zeg! Sjongejonge, casettebandjes, dat waren nog eens tijden ;-)
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja de walkman! Die heb ik ook nog gehad :) En dan dat soms je bandje vastliep en je hem weer opnieuw op moest winden! Retroooo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die sprookjesboeken las ik ook altijd bij oma thuis vroeger... En nu probeer ik ze weer te verzamelen (zuslief heeft die van oma)! Leuk!

    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die boeken hadden wij thuis ook! Thuis zaten ze in een grote rode koffer, al die bandjes :)

    BeantwoordenVerwijderen

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/