Pagina's

zaterdag 17 augustus 2013

DWZI #42 - schoolfoto en meer


Deze week zag ik .... nieuwe kledingsetjes voor de schoolfoto. 
Het rokje naaide ik zelf voor Ditte. Op het shirtje streek ik een print met twee hondjes.


Feetje kreeg een shirtje met poes erop. De meiden zouden ook met zijn tweetjes op de foto gaan, dus moesten wel een beetje leuk matchen, natuurlijk ;)

Het shirt met lange mouwen met de poesjes in het kopje (links) is alvast voor de koudere dagen, voor Ditte. Ze had ooit een shirt met precies dezelfde print, maar dat was te klein geworden. Dat vond ze zó ontzettend jammer. Dus heb ik maar een nieuwe identieke applicatie besteld voor haar (helaas was het shirt helemaal verwassen door het vele dragen, dus niet meer geschikt voor Feetje om te dragen).


Ook kwamen de schooltrommeltjes na 6 weken "stofhappen" weer tevoorschijn. 
s Middags hebben de kids op school een korte fruit/groentepauze, om gezond eten te stimuleren. Gelukkig gaat fruit (en groente) er hier meestal wel goed in. 
Geen inspiratie meer? Kijk dan even hier.


Koos vond op een rommelmarkt dit boekje "1100 Raadgevingen voor de huisvrouw". 
En, nee, ik vond het geen belediging ;)
Het is een boekje uit 1930. Erg leuk om te lezen hoe wellicht mijn overoma indertijd raad gekregen heeft voor haar huishouding! Mijn oma was in die tijd nog een kleuter. Kun je nagaan, hoe oud dit boekje is!



Het is weer bramenseizoen, dus plukken we dat heerlijke fruit uit de wilde natuur!


Ook mijmerden we wat na over de zomervakantie, waarin we onder andere op vakantie gingen naar Duitsland, veel op het strand zaten, naar het zwembad gingen, rondstruinden over marktjes, Ditte op de bungee-trampoline mocht en we als afsluiter eind vorige week een bezoekje brachten aan de Ark van Noach.


Het is een beetje een latertje, maar begin juli ontving ik deze leuke post van SoFie. Ik had het mooie gehaakte kadertje gewonnen op haar weblog. Ze deed er speciaal een leuk plaatje in voor mij, kijk maar!


Nog zo'n latertje: deze superleuke roze snailmail via Tante Jannies Postkamer. Er zat zelfs een speciaal cadeautje voor de meiden bij.



DWZI is een terugblik op de afgelopen week. Lees hier meer.

1 opmerking:

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/