Pagina's

zaterdag 27 januari 2018

Colmuts en Lossen en vasten CAL #2


Van een grote bol dikke wol Mira van de Zeeman haakte ik deze col-muts. Ik heb eerst een flinke lap gehaakt en die bovenin dubbel gevouwen. Daarna haakte ik het colgedeelte met tenslotte een pom pom bovenop (van een andere bol wol, want het gekleurde garen was helemaal op).
De col is heerlijk warm en lekker zacht. Het is een kindermaatje (4-10 jaar ongeveer).

De col-muts is te koop voor € 5,- . Van elk verkocht artikel gaat een deel naar het goede doel *



Wat de vorderingen van mijn Lossen en Vasten CAL betreft: Na twee weken had ik het eerste stuk af ("Week 1" oftewel de eerste 17 toeren). Daarna kreeg ik helaas erg veel pijn in mijn linkerarm (overbelasting) dus kon ik een hele week praktisch niks doen. Ik heb deze week dan ook noodgedwongen rust genomen.
Intussen besloot ik nog even naar de Zeeman te gaan, want de eerste zandkleurige bol was al bijna op. Daar aangekomen stond me een onaangename verrassing te wachten: Geen zandkleur meer te bekennen: "Nee, mevrouw, deze is uit de handel genomen!". Groen was er ook niet meer, maar zou nog wel opnieuw binnen komen (roze en creme waren nog wel aanwezig). NEE, NEE, NEE! Gebeurt het me gewoon weer (zie vorige bericht).
Dus nu ben ik driftig op zoek geslagen naar de zandkleurige bollen royal wol (kleurnummer 575).
Ik heb iemand gevonden op Facebook die nog een aantal bollen heeft, maar met een ander kleurnummer. Toch lijken het dezelfde bollen te zijn (gebeurt wel vaker bij Zeeman dat ze ineens een ander nummer hebben. Wellicht net een ander verfbad, maar stiekem toch dezelfde kleur). Nu maar hopen dat als de post mijn pakketje brengt, dat het inderdaad dezelfde kleur is!
We wachten het af...

* Zie de aparte pagina hierover op mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© 2010-2011 by KnutselMar. All rights reserved by http://ranjameteenrietje.blogspot.com/